話說我情人節就去看了這部
非常應景的賀情人節愛情喜劇




之前跟慧玲北鼻去看生日快樂的時候
我就注意到這部片了~
現在來補寫心得
  哈!!


休葛蘭是飾演一個80年代紅透半邊天的團體之一
但是現在已經不紅到只能上過氣歌手擂台的程度
超好笑的過氣
永遠跳舞只會老舞步
就像我們現在如果在KTV看到小虎隊年代的MV
會笑到肚子痛是一樣的意思...




然後某天意外的得到了幫流行天后作詞作曲的機會
也意外的發現 原來幫朋友代班來家裡澆花的茱兒芭莉摩
居然有著對文字創作的潛力
於是在一起創作的過程中,愛情就這樣默默的萌芽

也許你會說"又是這樣的老梗"
可是其實好像也只有這樣的老梗才能感動人心
因為老梗比較能貼近生活吧!!



我很推薦這部~
還有他們兩個一起作的這首歌"
Way Back Into Love"也超好聽...

飾演流行天后的女生海莉班奈特(下圖右)
我覺得她很有個性美
但是她在電影裡唱的流行樂我覺得很好笑(哈)




不要說太多 看到這裡快去看看這部片吧~


==============
電影原聲帶之推薦分隔線 ===================

Way Back Into Love

I have been living with a shadow overhead  我活在陰影之下             
I have been sleeping with a cloud above my bed  烏雲伴我共枕      
I have been lonely for so long  一直孤單好久               
Trapped in the past, I just can not seem to move on  困在過去,似乎就是無法往前走


I have been hiding all my hopes and dreams away  我把所有的希望和夢想藏起來
Just in case I ever need them again someday  只為了有一天可能又需要他們
I have been setting aside time    我總留些時間
To clear a little space in the corners of my mind  淨化心裡的小角落


All I want to do is find a way back into love  我只要重新找到愛的感覺
I can not make it through without a way back into love  若沒有愛的感覺我辦不到
Oh oh oh 


I have been watching but the stars refuse to shine  我留心觀察然而繁星不願發亮
I have been searching but I just do not see the signs  我一直搜尋但看不到任何徵兆
I know that it is out there  我知道它不在那裡
There is got to be something for my soul somewhere  但一定有個為我靈魂而生的東西在某處


I have been looking for someone to shed some light  我一直尋找著讓我發光的人
Not just somebody just to get me throught the night  而非只是個陪我過夜的傢伙
I could use some direction  我能使用一些指示
And I am open to your suggestions  而且我可能是你的暗示


All I want to do is find a way back into love  我只要找到重新愛的感覺
I can not make it through without a way back into love  若沒有愛的感覺我辦不到
And if I open my heart again  若我再次敞開心房
I guess I am hoping you will be there for me in the end  我想我希望最後你會在那裡等我


There are moments when I do not know if it is real  有時候我不確定它是不是真的
Or if anybody feels the way I feel  或許有人和我心有戚焉
I need inspiration  我需要妙計
Not just another negotiation  而非又一個妥協


All I want to do is find a way back into love  我只要重新找到愛的感覺
I can not make it through without a way back into love  若沒有愛的感覺我辦不到
And if I open my heart to you  若我為你打開心房
I am hoping you will show me what to do  希望你會告訴我該怎麼做
And if you help me to start again  若你幫我重新開始
You know that I will be there for you in the end  你知道最後我會在那裡等妳






arrow
arrow
    全站熱搜

    曾小薰 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()